FAQ Online Shop - Algemeen

Ontvang ik een bevestiging van mijn geplaatste bestelling?

Yep, je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling. En wat voor één!! Moewoehahahahaaa!!

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Ja, het is mogelijk om je bestelling te volgen. Nadat je order door ons is verpakt en overgeleverd aan de koerierdienst ontvang je een Track & Trace code waarmee je de status van je bestelling kunt volgen. Cowabunga, dude! De Turtle-van komt eraan!! Of misschien een ander bestelbuske…

Hoe snel krijg ik mijn bestelling geleverd?

Voor bestellingen in de webshop geldt: binnen 24 à 48u verzonden. Als je er voor kiest de bestelling op te halen in de winkel, kan je je bestelling de volgende dag reeds ophalen. Uiteraard geldt dit niet voor preorders en bestellingen van items die niet in huis zijn. Deze worden verzonden op dag van verschijning (preorders) of na 2 à 3 weken (nabestelling). Helaas kunnen we hier nog geen gebruik maken van X-Man Nightcrawler die het gewoon even naar je toe teleporteert…

Wat gebeurt er als ik een combinatie van artikelen (in stock, preorder, nabestelling) bestel qua verzending?

Je bestelling wordt pas verstuurd als deze volledig is. Items op stock worden hier in onze thuisbasis dan ook apart gezet (ingevroren in ‘suspended animation’) in afwachting van eventuele nabestelde producten.

Wie is er sneller: Quicksilver of the Flash?

Zulke zaken kan je best even komen bespreken in de winkel. Maar tja, bij de ene is het genetisch bepaald terwijl de andere kan tappen uit de Speedforce, dus …

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen €4,95 indien je een bestelling thuis laat bezorgen. Kom je je bestelling in de winkel ophalen, dan betaal je geen verzendkosten. Verzending is momenteel overigens alleen mogelijk naar adressen in België, Nederland en Luxemburg. Geen Gotham City, Savage Land, Metropolis, Genosha, Central City of andere locaties …

Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?

De prijzen die vermeld worden zijn inclusief BTW. En chimichangas!

Kan ik een bestelling laten verzenden naar een buitenlands adres?

Dat is mogelijk, maar daarvoor kan je best even contact met ons opnemen.

Kan ik mijn aankoop op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. Tijdens de bestelprocedure kun je bij de optie ‘Thuisbezorgen’ een ander verzendadres aanmaken. De adressen die je aanmaakt blijven behouden, zodat je bij elk bezoek aan onze webshop weer kunt kiezen op welk adres je de bestelling wilt laten leveren.

Het product dat ik wil kopen is uitverkocht. Hoe lang duurt het voordat het weer binnen is?

With great power comes great responsibility en werk… We proberen onze voorraad regelmatig bij te vullen. Omdat vele producten van ver moeten komen, is het vaak lastig te zeggen hoe lang dit duurt. Stuur ons een mail als je meer informatie wilt.

Is het mogelijk om zelf een datum te kiezen voor de bezorging van mijn artikel?

Neen, dit is niet mogelijk. Onze Tardis is momenteel ergens in time and space geparkeerd en vergeten waar. Dus nope!

Ontvang ik een papieren factuur?

Alle orders en betalingen verlopen volledig digitaal, je zult je factuur dus ook via e-mail ontvangen. Denk aan de natuur, we dan al genoeg met papier… HULK SMASH PAPIEREN FACTUUR!!!

Kan Magneto de hamer van Thor opheffen?

Goeie vraag, maar dat is een discussie die je best in de winkel kan komen voeren. Maar het is al wel gebeurd, ja… En niet alleen door Magneto. Je hebt ook Storm, Beta Ray Bill, Captain America, Hulk …

Is het veilig om te betalen op de webshop?

Absoluut! De betaalsoftware van Mollie B.V. garandeert ons een veilig betalingsverkeer. Geen Dr Octopus of Captain Cold die er met je geld vandoor gaat. Het is als het ware dat Cyborg zelf je betaling opvolgt!

Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Helaas niet. You shall not pass!!!

Kan ik mijn bestelling als ik deze al betaald heb, nog annuleren?

Zodra de bestelling is afgerekend, kan deze niet meer geannuleerd worden. Je kunt de bestelling na ontvangst wel gratis terugsturen. Webslinger hiervoor naar de retourvoorwaarden. Thwip!!

Wanneer krijg ik mijn geld terug van geretourneerde producten?

In de meeste gevallen ontvang je binnen 14 dagen na retourneren je geld terug. Dat hangt voornamelijk af van het ontvangst van geretourneerde producten en de banken. En of Darkseid al dan niet de wereld dreigt over te nemen. En de Justice League dit op tijd kan stoppen natuurlijk, d’uh.

Krijg ik de verzendkosten vergoed indien ik producten retourneer?

Je krijgt de verzendkosten alleen vergoed als je de volledige bestelling, dus alle producten, retourneert. Makes sense, doesn’t it?

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Onze Delorean is momenteel in de garage dus streven we er naar het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket te crediteren.

Wie wint er in een gevecht: Goku of Superman?

Dit is ook wederom stuff om in de winkel te bespreken. Wij filosoferen hierover graag met je mee!! But my money is on the Super Saiyan …

Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

Nee, het is alleen mogelijk een bestelling te retourneren via de retournormen die wij voorstellen.

Kan ik een product of bestelling ook retourneren in de winkel?

Nu ge het zegt… Goei idee! Ja, dat kan ook. Damn,.. step aside Mister Fantastic en Tony Stark, there’s a new genius in town! Uiteraard zal ook hier digitaal terugbetaald worden. Anders moeten we het kastekort in de dagomzet in de winkel op Catwoman steken, maar daar trapt de verzekering niet meer in…

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestiging ontvangen. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat onze e-mail in jouw spamfolder terecht is gekomen. (Damn you, Spamfolder strikes again!!)Vind je hem daar ook niet? Neem dan even contact met ons op.

Ik heb een vraag over een van jullie producten. Waar kan ik die stellen?

Alle vragen over deze webshop en onze producten kun je naar ons mailen. Tijdens onze openingsuren (ma-vrij 10.00-18.30u) kun je ook bellen met tel. +32 (0)32342347. Of een uil sturen. Of een hologramboodschap. Sorry, Professor Xavier, mentale projectie gaat niet.

Klopt het dat Deadpool Marvel’s antwoord was op Deathstroke?

Slade Wilson/Wade Wilson, Death/Dead, Stroke/Pool, Mercenaries…Do the math… Maar beiden zeker de moeite!! En uiteindelijk wel helemaal verschilend.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe producten in jullie webshop?

Wanneer je je inschrijft voor onze Mekazine, krijg je automatisch bericht van onze nieuwe producten, acties, events en eventuele UFO-sightings.

Ik heb geen internetbankieren, Paypal of creditcard. Kan ik dan toch iets bestellen?

Ja, dat kan. Maar dat doe je best gewoon via mail en dan handelen we het zo via correspondtie verder af. Mail me up, Scotty!

FAQ Retourneren: These are not the droids you're looking for?

Retourvoorwaarden

– Je kunt producten binnen 2 weken na ontvangst gratis retourneren. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.

– Een product wordt alleen retour geaccepteerd als het in originele staat wordt teruggestuurd. Kijk je items dus even na alvorens de seal te verbreken. (don’t use that optical blast, Cyclops…).

– Goederen waarvan de plastic seal is gebroken worden NIET vergoed!!

– Verpak het product goed. Adamantium, vibranium of anders gewoon stevig in een doos.

– Bewaar het verzendbewijs dat je bij het servicepunt krijgt goed. Wij vergoeden zoekgeraakte zendingen alleen op vertoon van dit bewijs. Een badge van S.H.I.E.L.D. wordt niet als alternatief aanvaardt.

Indien niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, behoudt Mekanik Strip zich het recht om goederen te weigeren of te retourneren.

Retourprocedure

Indien je een product wil retourneren kan je ons best even een mailtje sturen met vermelding van bestelnummer en reden. Wij mailen je dan zonder probleem een retour etiket waarmee je je items kan terugsturen.

Als je retour wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst gecrediteerd. Alleen bij het retourneren van een volledige bestelling krijg je je verzendkosten ook vergoed.

Wanneer krijg ik mijn geld terug van geretourneerde producten?

In de meeste gevallen ontvang je binnen 14 dagen na retourneren je geld terug. In enkele gevallen (Tidal wave door Aquaman, dreiging van de Phoenix force of zo…) kan het langer duren, maar je zult het retourgeld uiterlijk binnen 30 dagen ontvangen.

Krijg ik de verzendkosten vergoed indien ik producten retourneer?

Je krijgt de verzendkosten alleen vergoed als je de volledige bestelling, dus alle producten, retourneert.

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Wij streven er naar het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket te crediteren.

Moeten de producten in de originele verpakking worden geretourneerd?

Producten worden alleen retour geaccepteerd als ze in originele staat worden teruggestuurd (ongebroken seal!). Verpakking mag je verder zelf kiezen, maar uiteraard geven we de voorkeur aan de originele verpakking.

Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

In een alternatieve dimensie misschien wel, maar niet hier op Earth-1218.

Kan ik een product of bestelling ook retourneren in de winkel?

Dat is zeker mogelijk!! Good call. Kom maar af! Hop into that batmobile!

Kan ik mijn producten na ontvangst ruilen voor andere producten?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je zult eerst je bestelling retour moeten sturen, waarna je je geld terug krijgt. Je kunt uiteraard weer een nieuwe bestelling plaatsen, mocht je dit willen. Wij willen dat jij dat wilt. Wil jij het ook? Ja, he? Doe maar. Bestel nog iets. *mindmanipulation in full progress*

FAQ Verzending & Levering

Levering

We bieden je twee mogelijkheden voor wat betreft de levering van je bestelling, namelijk:

1) Je laat je bestelling thuisbezorgen. Hiervoor zullen we je € 4,99 aan verzendkosten in rekening brengen.

2) Je komt je bestelling in de winkel ophalen. Gevaarlijke optie, want met wat voor andere leuke spullen ga je dan misschien wel extra naar buiten … Gnignigni!!!

Track & Trace

Op het moment dat je bestelling onze winkel verlaat, ontvang je van ons een  e-mail met een Track & Trace code. Met deze code kan je op elk gewenst moment kijken waar het pakket zich bevindt. It’s magic!! Maar niet die van Hogwarts-proporties…

Heb je gekozen om je bestelling zelf af te halen? (jij, McGyver, jij!)Dan staat de bestelling de volgende dag voor je klaar indien op voorraad. Zoef!!!  

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 4,99 indien je een bestelling thuis laat bezorgen. Laat je een bestelling ophalen in de winkel, dan betaal je geen verzendkosten. Het zou maar erg zijn! Verzending is momenteel overigens alleen automatisch mogelijk naar adressen in België, Nederland en Luxemburg. Dagobah, de N-Zone, Apokolips, Krypton of Coruscant werden overwogen…

Hoe verpakken jullie mijn bestelling voor verzending?

We gebruiken doorgaans plastic seals, luchtkussens en dozen om onze producten te versturen. Om het milieu te sparen, hergebruiken we al eens bij het versturen van pakketten gebruikte dozen, mits deze natuurlijk stevig genoeg zijn. Dozen hebben helaas geen helingsfactor.

Kan ik een bestelling laten verzenden naar een buitenlands adres?

Ja, hoor, maar daar kan je best even persoonlijk voor contact opnemen. E.T. phone home, or e-mail.

Kan ik een bestelling laten afleveren op een postbusadres?

Dat klinkt als een opdracht voor the Suicide Squad, maar niet voor ons. Het is niet mogelijk om een bestelling te laten afleveren op een postbusadres.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Het is mogelijk om een bestelling in de winkelt op te halen. Lees hier bovenaan deze pagina meer over. Behalve jij, Daredevil. Jij kan niet lezen …

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Ja, het is mogelijk om je bestelling te volgen. Nadat je order door ons is verpakt, ontvang je namelijk een Track & Trace code waarmee je de status van je bestelling kunt volgen.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Dan zal deze klaarliggen in je dichtstbijzijnde postkantoor volgens de normen van BPost.

Ik heb meerdere producten tegelijk besteld, wordt dit in een keer bezorgd?

Dat klopt als Batman op the Joker!!! Je bestelling wordt pas verstuurd als deze volledig is. Items op stock worden hier in onze thuisbasis dan ook apart gezet (ingevroren in ‘suspended animation’) in afwachting van eventuele nabestelde producten.

Kan ik mijn aankoop op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. Tijdens de bestelprocedure kun je bij de optie ‘Thuisbezorgen’ een ander verzendadres aanmaken. De adressen die je aanmaakt blijven behouden, zodat je bij elk bezoek aan onze webshop weer kunt kiezen op welk adres je de bestelling wilt laten afleveren. Spannend!!

Het is overigens ook mogelijk om je bestelling op te halen. De volgende dag al!! Het lijkt wel alsof we hier een Mother Box of Cosmic Cube gebruiken!

Is het mogelijk om zelf een datum te kiezen voor de bezorging van mijn artikel?

Nee, dit is niet mogelijk. I’m a doctor, not a miracleworker, damn it!!

Mijn Mekanik Strip account & klantenkaart

Algemene info

Om in de webshop te kunnen bestellen heb je een account nodig. Deze hoef je maar één keer aan te maken. Er zijn twee manieren om een account aan te maken.

Je kunt ook je account aanmaken tijdens het bestelproces. Nadat je alle producten die je wilt kopen in je winkelmand hebt geplaatst, klik je op ‘BESTELLEN’. Vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘Gegevens opslaan’. Zodra je succesvol bent aangemeld, kun je je bestelling afronden.

Waarom een account?

In jouw persoonlijke account kun je al jouw geplaatste bestellingen en de inhoud hiervan bekijken. Daarnaast worden jouw contactgegevens bij toekomstige bestellingen na het inloggen met je e-mailadres en wachtwoord automatisch ingevuld.

Hoe werkt de klantenkaart?

Je aankopen worden bijgehouden in een database die wordt geraadpleegd met je kaartnummer. Telkens je aankopen het targetbedrag van €150 overschrijden, profiteer je van 10% korting. Hiervan wordt je via mail op de hoogte gebracht en voor een keuze gesteld: “You take the blue pill, the story ends. You wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes.”

Of je kan gewoon kiezen tussen een online voucher of het bedrag gebruiken in de winkel. Hierna wordt je aankoopbedrag gereset en begin je van voor af aan. Aankopen waarbij deze voucher gebruikt worden, komen natuurlijk ook op de klantenkaart die we beheren in ons hoofdkwartier (denk batcave of vulkaanbasis, maar dan nog beter!!). Producten reeds in korting echter niet.

>>> Niet gevonden wat je zoekt? Geen nood! Contacteer ons via info@mekanik-strip.be of +32 3 234 23 47.